Dziś jest niedziela, 25.08.2019, imieniny Ludwika, Luizy
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Miłaczewie » Aktualności » Wycieczka 5 – dniowa nad Zatoką Gdańską

Wycieczka 5 – dniowa nad Zatoką Gdańską

Uczniowie klas IV – VIII Szkoły Podstawowej w Miłaczewie w terminie 10.06.2019r.- 14.06.2019r. wybrali się nad Zatokę Gdańską. Podróż do Chłapowa szybko minęła i jeszcze pierwszego popołudnia, zaraz po zakwaterowaniu w pensjonacie „Maszoperia”, poszliśmy przywitać się z Morzem Bałtyckim.
We wtorek pojechaliśmy do Trójmiasta. Wycieczkę rozpoczęliśmy od niezwykłej lekcji historii - zwiedzenia Muzeum II Wojny Światowej. Następnie rozpoczęliśmy spacer po zabytkowej części Gdańska. Widzieliśmy dawny plac handlowy - Długi Targ z Dworem Artusa, fontanną Neptuna i Zieloną Bramą, kościół Mariacki, Stare Miasto z Wielkim Młynem. Kolejnym punktem wtorkowej wycieczki była wizyta na Westerplatte. Ostatnią atrakcją tego dnia był spacer po sopockim molo – najdłuższym obiekcie tego typu nad Morzem Bałtyckim. Trzeciego dnia odwiedziliśmy Półwysep Helski - najdalej na północ wysunięty fragment polskiego wybrzeża. Bardzo podobało nam się Fokarium, które jest częścią Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Wysokie temperatury i pełne słońce pozwoliły nam pomoczyć nogi w Bałtyku. Atrakcją wieczoru była dyskoteka.
Czwartek spędziliśmy w Słowińskim Parku Narodowym wędrując na ruchome wydmy. Należą one do największych osobliwości w Europie. Wędrujące wydmy zwane „Białymi Górami” znajdują się między Łebą a Rowami, ich wysokość dochodzi do 45 metrów. Drogę powrotną pokonaliśmy idąc brzegiem morza.
W piątkowy poranek, po wykwaterowaniu udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Po drodze został nam ostatni punkt podróży - zwiedzanie zamku w Malborku, wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Opiekę nad uczniami sprawowali p. Marta Tomczyk-Groblica, p. Aneta Włodarczyk, p. Elżbieta Młotkiewicz.